♡ VCD Pengembaraan Sindbad Siri 1 & 2 ♡

VCD Pengembaraan Sindbad Siri 1 & 2

♡ 

VCD animasi Sindbad.

Kartun berunsur pendidikan dalam bahasa Arab dengan sarikata Bahasa Melayu.

Sindbad seorang kanak-kanak yang tinggal di kota Baghdad suatu ketika dahulu, jujur dan berakhlak mulia. Keberanian dan kesabarannya patut dicontohi oleh semua. Sindbad menempuh berbagai cabaran dalam pengembaraannya yang sangat menarik.

Dalam siri 1, Sindbad belayar bersama bapa saudaranya Nakhoda Umar. Mereka telah mendarat di sebuah pulau kecil yang cantik tetapi sebenarnya adalah belakang seekor ikan paus yang sangat besar. Apakah yang berlaku?

Sindbad juga dituduh pencuri apabila ingin memulangkan sebakul permata yang di bawa oleh burung tiungnya yang bijak berkata-kata bernama Yasminah. Adakah Sindbad dihukum apabila ditangkap dan dibawa mengadap Raja?

Ikuti kisah menarik sindbad dalam bentuk animasi yang menarik ini terutama untuk kanak-kanak dan pelajar.





Dalam siri 2 pula, Sindbad berjaya menasihati Ali Baba seorang ahli kumpulan perompak supaya insaf dan berpaling tadah. Adakah mereka berdua Berjaya melawan 40 perompak lain bersama ketuanya yang kejam? Apakah yang berlaku apabila harta rompakan perompak-perompak tersebut diambil oleh Sindbad  dan Ali Baba?
Ikuti kisah pengembaraan Sindbad. 


Video Animasi ini turut diselitkan dengan ayat ayat Al-Quran dan hadith sebagai pengajaran. Sangat bagus untuk mendidik anak-anak dengan akhlak yang mulia 

Price: RM33 (harga istimewa)
Postage: RM6(Pen. Malaysia)
RM8.50 (Sarawak)
RM9.30 (Sabah)

No comments:

Post a Comment